<>

Albert Camus

Don't walk behind me; I may not lead. Don't walk in front of me; I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Friday, September 7, 2012

Recenzie Scarecrow de Matthew Reilly

Parerea mea:

Dacă tot v-a plăcut așa de mult Ice Station de Matthew Reilly am hotărât să vă mai prezint o carte din seria Shane Schofield - Scarecrow. Aceasta se intitulează chiar Scarecrow și dacă cealaltă a fost antrenantă și plină de acțiune, aceasta este o cursă demențială cu adevărat de la început până la sfârșit. Și vorbesc literalmente de o cursă pentru că autorul ne poartă în desfășurarea evenimentelor din Siberia în Orientul Mijlociu și din Afganistan în Anglia și Franța, nemaipunând la socoteală și suprafața oceanului. Este exact ce americanii numesc o action-packed adventure. În acest uragan frenetic nu își găsesc locul decât tipi hotărâți și cu mâna pe trăgaci tot timpul, dar și fete care sunt în stare să-l rupă în bucăți pe oricare deștept care ar încerca să se ia de ele. 

O mică descriere ar suna cam așa: o organizație secretă a pus preț de 20 milioane de dolari pe capul a cincisprezece dintre cei mai buni luptători, indiferent că sunt din trupele speciale, spioni sau teroriști. 20 de milioane pe capul fiecăruia ca să înțelegeți mai bine cum stă treaba și de ce toți nebunii și vânătorii de recompense din întreaga lume vor să pună mâna pe ei. Și totul are loc în mai puțin de 24 de ore. În asemenea condiții vă dați seama că nu mai este loc pentru emoții, sentimente sau prietenii. Când sunt la mijloc banii, și în acest caz sunt foarte mulți, să nu spunem toți, dar majoritatea oamenilor trec peste orice urmă de regret sau principii pentru a-i câștiga. Lăsând la o parte cruzimea executanților, mai de condamnat ar fi cei care pun banii în joc. Să nu vă lăsați înșelați că ar fi o simplă vânatoare, totul are implicații mult mai mari decât un simplu amuzament al unor indivizi putred de bogați şi foarte săraci la minte. Scarecrow și echipa sa sunt atrași în mijlocul evenimentelor fără voia lor sau mai bine zis trădați și abandonați chiar din interiorul armatei. Din acel moment vor încerca să supraviețuiască în condiții de-a dreptul imposibile și vor reuși cu greu să deslușească ițele afacerii. Vor fi și pierderi, chiar foarte mari și importante, dar se pare că în afară de pregătirea lor excepțională, Schofield și oamenilor săi vor avea sprijinul unui înger păzitor. Un înger nu așa de diafan cum ați crede, ci unul mai pământean care nici el nu-și face treaba pe degeaba. Cam astea ar fi coordonatele în care se va desfașura aventura cărții.

Așa cum despre David Moody putem vorbi despre un maestru al thriller-ului horror, la fel putem spune despre Matthew Reilly în privința thriller-ului de acțiune. Scenele sunt descrise într-un ritm năucitor, iar cursul evenimentelor se va schimba de atâtea ori încât vă va fi greu să lăsați cartea din mână. Este o lectură palpitantă așa cum îi stă bine unei cărți de acțiune. Împătimiții genului și nu numai nu vor fi dezamăgiți niciun moment.

Reilly vă va purta cu multă pricepere într-o lume teribilă unde veți aștepta cu sufletul la gură ca să întoarceți pagina pentru a afla dacă eroii noștri vor mai scăpa încă o dată sau își vor găsi sfârșitul.

Un mister ce nu se dezvăluie până la sfârșit, o carte electrizantă și bine scrisă. Lectură plăcută!

Și așa cum spun pușcașii marini ai lui Shane Schofield a.k.a Scarecrow: Semper Fidelis!

15 comments:

Anonymous said...

Şi eu care mă gândeam că o să prezinţi un roman de dragoste :)).
Nu pot spune că-mi displace prezentarea şi poate dacă aş apuca să citesc 50 de pagini m-ar prinde cartea, numai că nu este genul meu.
Defapt, ar trebui să mai mă gândesc înainte de a comenta :)), când mi-a dat prietena mea Jocurile Foamei i-am spus că nu este "genul meu" şi că nu vreau să citesc aşa ceva.. :D. După ce am terminat trilogia, în special după primul volum, aveam altă părere.
Schofield m-a dus cu gândul la unul dintre personajele serialui Prison Break.
Time for some tennis! Good night!

GZM said...

Am mai spus ca despre sectiunea 'dragoste' se ocupa altcineva in casa. Daca in viata reala iubim si noi, totusi nu cred ca ai sa prinzi baieti (sau barbati) citind astfel de carti. Si nu cred ca sunt multe exceptii.
Buna dimineata!

GZM said...

Oricum in cartile care le postez personajele feminine nu sunt doar de umplutura. Iar daca aleg astfel de subiecte mai'agitate' este si incercarea de a ii face pe baieti sa citeasca un pic mai mult. Vezi si aici care este raportul intre voi si noi si este un pic cam rusinos pentru baieti, nu crezi?
Sau este doar parerea mea?
Totusi daca dai o raita prin mai multe bloguri ai sa vezi ca numarul baietilor este foarte mic.

Anonymous said...

Neaţa! Cine nu ştie de glumă acum :))?

Anonymous said...

Şi eu mai încerc să-i dau soţului meu cărţi să citească şi nu vrea :(.. Într-adevar nu încerc cu cărţi de dragoste :).

Scylla said...

Stim cu totii ca voi "baietii" nu cititi carti de dragoste,dar noi citim ambele genuri asa ca iti apreciem prezentarea interesanta care ai facut-o asupra cartii.Noi fetele avem gusturi mai diversificate chiar daca citim in general despre lucruri "diafane",asta nu inseamna ca nu ne place o cafteala buna :))

Anonymous said...

Fair enough Scylla!

Scylla said...

Girls rules :)))

GZM said...

Girls rules?
Not always... because I'm the last man standing. And I will not give up!:))))

GZM said...

So... who dare to challenge me?:))

Anonymous said...

I vote for peace and harmony!

GZM said...

And the others? :))

Scylla said...

Cred ca ceilalti tot cu fetele tin sau sunt neutri si se abtin de la comentarii.Oricum George tu esti exceptia de la regula :))

GZM said...

Fetelor, ce mai pot spune... :)))))

CCAM said...

Nu va speriati! Doar gura e de el, in rest este un adept convins al femeilor! Dovada ca se pune la mintea mea si face tot ceea ce imi trece prim mintea-mi "creata"! :))) GZM you rule my world!